Контакти
- Община "Марица", Област Пловдив
- Пловдив, бул Марица 57А
- (032) 907800
- (032) 951934
- [email protected]
№ | вх.№/дата | Питане от | Въпроси | Оригинал | Отговор | Оригинал | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | ОбС-219/ 22.04.2024г. | Станимир Тончев | Във връзка и на основание чл.ЗЗ, ал,1, т.4 и ал.2 от ЗМСМА както и чл.29, ал.1, т.4 и т,5 от ПОДОСМНКВОА, желая да получа следната информация: 1) на каква база и критерии са изчислени допълнителните възнаграждения на кмет на община, кметове на кметства и председател общински съвет във връзка ДОКЛАДНА ЗАПИСКА с вх.№ ОБС 196 от 10.04.2024г ? 2) в частност кметовете на кметства, къде и как жителите по населени места следва да се информират за свършеното от тях, тяхната „полезна инициативност и доказан принос“ е полза благото на селищната система на община Марица? | ОбС-129 | Уважаеми г-н Тончев, Във връзка с Ваше питане с вх. № ДОИ-8/22.04.2024 г. Ви предоставям следния отговор: Съгласно чл. 21, ал.1, т.5 Общинският съвет определя размера на трудовите възнаграждения на кметовете по предложение на кмета на общината в рамките на действащата нормативна уредба. Чл. 4, ал. 5 от ПМС №67/2010 г., както и разпоредбите на Вътрешните правила за работната заплата на общински бюджетни структури дават възможност за определяне на допълнителни възнаграждения в общинската администрация. Самият законодател е предвидил възможността, респ. необходимостта от предоставяне на допълнителни възнаграждения при осъществяване на функциите, свързани в дейността на общинските и държавни институции. Тези допълнителни възнаграждения са сериозен стимул за всеки, който изпълнява качествено своите задължения. На посочените по-горе нормативни основания, значителна част от служителите в общината получават допълнителни възнаграждения, съответни на постигнатите резултати, при доказан принос за точното и в срок изпълнение на поставените задачи в изпълнение на техните функции. Постигането на добри резултати и развитието на Община Марица е обусловено и от действията на лицата, които осъществяват ръководни функции в лицето на кмета на общината, кметовете на кметства и председателя на Общинския съвет. Предложението на кмета на общината при депозиране на Докладна записка с вх. № ОбС 196/ 10.04.2024 год. е обусловено именно от факта, че кметовете на кметства са изпълнявали точно всички поставени задачи, с високо качество и са спазвали всички определени срокове за изпълнението им. На това основание се прави предложение да бъде определено на всички допълнително възнаграждение в размер на една основна заплата, така, като е посочено и в мотивите на предложението до Общинския съвет. Безспорно е свършена много работа от всички лица, които са част от структурата на община Марица. Известна Ви е разпоредбата на чл. 44 от ЗМСМА, която очертава основните правомощия на Кмета на общината. Тези правомощия са свързани с много и отговорни задължения, които аз и екипът ми реализираме непрекъснато и ежедневно. Кметовете на кметства също са изпълнили всички свои задължения, произтичащи от разпоредбата на чл. 46 от ЗМСМА и са осигурили на населението на съответните населени места качествена и полезна административна услуга, като дейността им следва да бъде стимулирана. При наличието на законово основание и като съм имал предвид горните съображения, съм депозирал цитираното от Вас предложение до Общинския съвет Марица, което следва да бъде подкрепено! С уважение: ПЕТЪР МИНКОВ ЗАМ.-КМЕТ НА ОБЩИНА МАРИЦА | ДОИ-8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | 94-00-1078/ 02.05.2024г. | Станимир Тончев | Моля да получа детайлна информация относно практиките на обработката за кърлежи, комари и др. инсекти на територията на община Марица, канто следва; 1) брой третирания за сезон 2) календарен график на третиранията (ако няма акуратен, приблизителен на база предходен сезон) 3) обработвани терени { за селата Труд, Строево и Граф Игнатиево) | 94-00-1078 | Във връзка с Ваше питане с вх. № 94-00-1078 от 02.05.2024г., относно практиките за обработване срещу кърлежи, комари и др. инсекти на територията на община „Марица“, Ви представям следната информация: 1.В община „Марица“ ДДД мероприятията се извършват от фирма „ПЕСТ КОРЕКТ“ ООД, с която общината има сключен договор. За изминалата 2023 г. е извършена една обработка за кърлежи и 2 /две/ обработки срещу възрастните форми на комари. Обработката срещу кърлежи е извършена през месец април. Имагоцидните обработки срещу комари са извършени в края на месец юни и края на месец юли. По заявка / докладни на кметовете на населените места/ са извършени локални обработки срещу бълхи и повторно пръскане срещу кърлежи. 2.График за цялата 2024г. не е изготвен. Следят се метеорологичните условия и развитието на популацията на кърлежите и комарите през годината. На база обработките през предходните години, обикновено първото пръскане срещу възрастните форми на комари се прави в края на месец юни, второ пръскане – средата на юли и при наличие на бюджет за трето пръскане, то се прави в края на юли или началото на месец август. График за всяко пръскане се обявява няколко дни предварително в сайта на община „Марица“, както и в населените места. За 2024г., към настоящия момент е извършена една обработка срещу кърлежи /в края на месец април /, обработка за комари все още не е извършвана. Такава предстои да бъде извършена през месец юни, когато метеорологичната обстановка е подходяща. 3.Съгласно сключения с фирмата договор, обработваните площи за селата Труд, Граф Игнатиево и Строево са следните: – Срещу кърлежи: с. Труд –общо 38 дка. , в т.ч. ЦДГ 5 дка и паркове – 33 дка с. Граф Игнатиево-общо 44,7 дка, от които ЦДГ-3,5 дка., паркове и стадион 41,2 дка. с. Строево-общо 19 дка., от които ЦДГ-4 дка и паркове – 15 дка. – Срещу комари площите са следните: с. Труд- 120 дка., с. Граф Игнатиево -120 дка., с. Строево -55 дка. Изготвил: Мария Тошева, ръководител дейност „Чистота“ | 94-00-1078(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | 94-00-1078(1)/ 02.05.2024г. | Станимир Тончев | Траурният (гробищния) парк в село Костиево представлява Обект с Обществено предназначение, а това означава, че извършването на проверката по този обект пряко касае общинските съветници, като лица избрани от това население. По информация от с. Костиево, новия траурен парк се намира в Поземлен имот 38950.502.970. Моля при извършване на проверката да получа отговор на следните въпроси:… (Виж сканираният оригинал) | 94-00-1078(1) | До
Станимир Емилов Тончев
ул.“Пирин“ №11
с. Труд, общ.“Марица“ УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ТОНЧЕВ, Във връзка с Ваше питане с вх. №94-00-1078/1//02.05.2024 г. до кмета на община „Марица“ Ви информирам следното:
Със заповед №ИК-1236/30.07.1986 г. на ОбНС Пловдив е одобрен действащия Застроителен и регулационен план на с. Костиево.
Съгласно него УПИ I- озеленяване в кв. 60 е с функционално предназначение гробищен парк. УПИ I- озеленяване е образуван от два поземлени имота с идентификатори 38950.502.351 и 38950.502.970 по КК на с. Костиево.
Кадастралната карта на с. Костиево е одобрена със заповед №РД-18-84/06.12.2007 г .на ИД на АГКК.
Съгласно нея поземлен имот с идентификатор 38950.502.351 е с начин на трайно ползване гробищен парк. Поземлен имот с идентификатор 38950.502.970 е с начин на трайно ползване ниско застрояване, което е явна фактическа грешка. След констатацията и същата е отстранена и за него е съставен акт за публична общинска собственост.
От страна на община „Марица“ е поръчано хидрогеоложко изследване на терена на поземлен имот 38950.502.970. За резултата от проучването ще бъдете информиран след постъпването му в община „Марица“.
Приложение:
Извадка на УПИ I-озеленяване, кв.60, от регулационния план на с. Костиево.
Скица на ПИ 38950.502.351по КК на с. Костиево и акт за общинска собственост №4722/2024 г.
Скица на ПИ 38950.502.970 по КК на с. Костиево и акт за общинска собственост №4721/2024 г. С уважение,
Кмет на общ. “Марица“
Димитър Иванов изготвил:
арх. Мария Христова
директор дирекция“УТ“ | 94-00-1078(4)/08.07.2024 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | 94-00-2196/25.09.2024г. | Васил Пейков | УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ИВАНОВ,
Искам да попитам спазил ли сте задълженията си според чл. 44, ал. 5 от ЗМСМА: „Кметът на общината представя пред общински съвет програма за управление за срока на мандата в тримесечен срок от полагането на клетвата. Програмата съдържа основните цели , приоритети, дейности, срокове за изпълнение и очакваните резултати. Кметът на общината представяпред общинския съветгодишен отчет за изпълнението на програмата в срок до 31-ви януари.“ | 94-00-2196 | Уважаеми г-н Пейков,
Във връзка с Ваше питане, наш вх.№ 94-00-2196/25.09.2024 г. за Програмата за управление за срока на мандат, Ви уведомявам за следното:
Програмата за управление на Община „Марица“ за мандат 2023-2027 е изготвена в съответствие с изискванията на чл. 44, ал. 5 от Закона за местното самоуправление и местната администрация.
Програмата е продължение на работата ми като Кмет на Община „Марица“ в предходните три мандата и съдържа акцентите от предизборната платформа и поетите от моя страна ангажименти пред жителите на Община „Марица“.
Програмата е отворен документ, който със сигурност ще бъде допълван в процеса на нейното изпълнение, съобразно обществения интерес, динамичните промени и актуалните потребности на жителите на Община „Марица“.
Покрай отговорностите и активностите в натовареното ми ежедневие като Кмет на Община „Марица“ , Програмата не е представена пред Общински съвет „Марица“, което ще бъде направено веднага на първата следваща сесия на Общинския съвет.
Ежедневно споделям с жителите на Общината и с общинските съветници проблемите и действията, които предприемам за решаването им. На сесията на Общински съвет „Марица“ през месец януари 2025 г. ще бъде представен и Годишен отчет за изпълнението на Програмата за управление на Община „Марица“ за мандат 2023-2027 . | 94-00-2196(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | 94-00-2259/02.10.2024г. | Станимир Тончев | Във връзка и на основание чл.33, ал.1, т.4 и ал.2 от ЗМСМА както и чл.29, ал.1, т.4 и т.5 от ПОДОСМНКВОА, и провелата се среща в Областна управа Пловдив относно транспортните проблеми в с. Труд, община Марица, състояла се на 01.10.2024, желая да получа следната информация:
1) Споразумението/документа/, с постигнатото между Вас и другите участниците в срещата при Областния управител проф. д-р Христина Янчева решение; 2) Актуалният график и маршрута на маршрутната линия №5, според постигнатото споразумение; 3) На срещата при Областния управител проф. д-р Христина Янчева какви мерки (по вид, по срокове, задължени лица, форма на контрол и т.н.)бяха приети за ликвидиране на проблемите с транспортния хаос в община Марица. 4) Извършвано ли е през последните години допитване до гражданите на община Марица по проблемите на транспорта (поотделно за всички населени места) и какъв е резултата от това допитване. | 94-00-2259 | ГОСПОДИН ТОНЧЕВ,
В връзка с Ваше питане с вх.№94-00-2259/02.10.2024 година за резултатите от проведената работна среща на 01.10.2024 година в Областна администрация -Пловдив относно транспортните проблеми в с. Труд, община Марица Ви предоставям следната информация:
На 01.10.2024 г. в областна управа на област Пловдив, се проведе работна среща на която присъстваха областният управител на област Пловдив, Зам. кмета на община Пловдив, с ресор „Транспорт”, Кмета на община „Марица“ и експерти по линия на транспортна от трите представени институции. На работната среща се разгледаха исканията на фирмите и техните служители при което се установи, че две трети от фирмите се намират на територията на община Пловдив. Голяма част от фирмите имат организиран специализиран транспорт поради това, че работното време на смените е такова, че е необходимо да се извозват работниците в точни часове, което не може да се гарантира от градска автобусна линия № 1.
На срещата се стигна до извода, че е необходимо да се увеличи броя на колите по маршрутна линия № 5 в пиковите часове с цел, по добро и бързо обслужване на гражданите на с. Труд.
Постигна се съгласие за това, че е необходимо да се променят маршрутните разписания на автобусите, които преминават през с. Труд, които са общо 18 на брой в посока гр. Пловдив, които промени да включват обособяването на най малко още по две спирки по желание на територията на гр. Пловдив, с което де се улесни достъпа на жителите на с. Труд до социални, културни и търговски центрове.
Автобусна линия №5 е част от градската общинска транспортна схема на община Пловдив по смисъла на чл. 17, ал. 4, т. 1 от Закона за автомобилните превози. Тя се явява градска допълнителна автобусна линия за превози на пътници между пунктове в чертите на населеното място, определени със строителните му граници в действащия устройствен план.
Тази автобусна линия извършва превоз на пътници в съседни общини при наличието на определени условия, посочени в Закона за автомобилните превози и Наредба № 2 от 15 март 2002 г. за условията и реда за утвърждаване на транспортни схеми и за осъществяване на обществени превози на пътници с автобуси (загл. изм. -дв, бр. 44 от 2011 г.).
Получено е разрешение от областен управител тъй като има ежедневни работни пътувания в рамките на един индустриален парк или една бизнес зона по смисъла на чл. 17, ал. 8 от Закона за автомобилните превози.
Маршрутна линия № 5 е част от транспортната схема на община Пловдив за допълнителния градски транспорт и община Марица не може да възлага или променя маршрутните разписания по тази схема. Отделно възлагането на превози от допълнителния градски транспорт става след провеждане на процедура съгласно разпоредбите на Закона за концесиите.
След проведената на 01.10.2024 работна среща в Областна администрация Община Марица е изпратила писмо до Областен управител за възможните варианти съгласно нормативната уредба, които могат да бъдат предприети за решаване на транспортните проблеми. | 94-00-2259(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | 94-00-2260/02.10.2024г. | Станимир Тончев | Във връзка и на основание чл.33, ал.1, т.4 и ал.2 от ЗМСМА както и чл.29, ал.1, т.4 и т.5 от ПОДОСМНКВОА, желая да получа за последните 5 (пет) години, за селата Труд и Войводиново , поотделно следната информация:
1. Каква е стойността на събраните такси по отделните пера съгласно чл.6 от ЗМДТ;
2. Има ли издавани от Кмета разрешения за разсрочване или отсрочване на задължения за местни такси по чл.9а, ал.4 от ЗМДТ?
3. Размерът на събраните местни данъци, по отделните финансови пера?
4. Размерът на капиталовите инвестиции по вид и финансови пера за всяко населено място.
5. Какъв размер местни данъци и такси (разбити по пера) събира община „Марица“ от икономическите зони разположени на територията на общината. | 94-00-2260 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | 94-00-2261/02.10.2024г. | Станимир Тончев | Във връзка и на основание чл.33, ал.1, т.4 и ал.2 от ЗМСМА както и чл.29, ал.1, т.4 и т.5 от ПОДОСМНКВОА, желая да получа следната информация:
1) Да ми бъде предоставено заверено копие от двустранния протокол за стартиране на работата за обект Здравна служба с. Труд, по чл.3, ал.2, изр. „първо“ от Договор №292 от 09.08.2024 между община „Марица“ и „Кодимит“ ЕООД
2) Да ми бъде предоставено заверено копие от двустранния констативен протокол за извършената работа по обекта съгласно чл. 11, ал. 2 от гореспоменатия договор
3) Има ли забава в сроковете на изпълнение от страна на Изпълнителя по договора „Кодимит“ЕООД и какви мерки е предприела община Марица по този въпрос.
4) С каква „гаранция за изпълнение“ разполага община „Марица“ спрямо изпълнителя „Кодимед“ ЕООД, за времето на гаранционния срок на извършената по Договор №292 от 09.08.2024 работа, съгласно сроковете определени с чл.20, ал.4 от НАРЕДБА № 2 ОТ 31 ЮЛИ 2003 Г. „За въвеждане в експлоатация на строежите в република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти.“ | 94-00-2261 | УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ТОНЧЕВ,
Във връзка с Ваше питане Ви предоставям следната информация по поредността на зададените въпроси:
по Въпрос 1:
Копие от Константивния протокол от 20.09.2024г.
по Въпрос 2:
Копие от Константивния протокол от 20.09.2024г.
по Въпрос 3:
Не е констатирано забавяне в сроковете!
по Въпрос 4:
Съгласно: Чл.18. (1) VIII.Гаранционни условия от Договор № 292/09.08.2024г. гласи: Изпълнителят се задължава да отстранява за своя сметка недостатъците и появилите се впоследствие дефекти в гаранционните срокове определени в Наредба № 2 на МРРБ от 31 юли2003г.
Съгласно: Чл.19 (2) VIII.Гаранционни условия от Договор № 292/09.08.2024г. гласи: При забава за изпълнение, Изпълнителят дължи на Възложител неустойка в размер на 0,5 % върху стойността на забавените СМР за всеки ден забава, но не повече от 20 % от стойността на договора.
Във връзка с горецитираните членове от Договор № 292/09.08.2024г, съгласно чл.20 ал.З и ал.4 от Наредба №2 от 31юли 2003г. за въвеждане в експлоатация на строежите в Република България и минимални гаранционни срокове за изпълнени строителни и монтажни работи, съоръжения и строителни обекти е 5 години. | 94-00-2261(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | ОбС-458/07.10.2024г. | Васил Пейков | Искам да попитам какво е развитието с ремонта на пътя Рогошко шосе?
Каква част от пътя е собственост на община Марица?
Има ли обсъждания, решения или действия относно пътя от страна на администрацията на Община Марица и от страна на общински съвет през последните 5 години?
Към отговора ви, искам да ми бъдат предоставени заверени копия от решения на общинска администраци или общински съвет от периода ноември 2019г. до днешна дата 07.10.2024г. Искам да ми бъдат предоставени в срок от седем работни дни до 16.10.2024г. | ОбС-458 | УВАЖАЕМИ Г-Н ПЕЙКОВ, Съгласно решение № 236 на Министерски съвет от 13.04.2007г., утвърждаващ списъка с Общински пътища, съответно път PDV-1161 (/II-56/п.в.Рогош –Граница общ/(Марица-Пловдив), преминава през териториите на двете общини – Пловдив и Марица.
Участъкът от път PDV1161 /наричан Рогошко шосе/ , който се стопанисва от Община „Марица” е от пътен възел „Рогош” – път III-565 /път II-56 – до землищната граница с община Пловдив. Дължината на участъка собственост на Община Марица е само 800 м., като асфалтовата настилка е с ненарушена цялост. Малък участък от около 200м беше рехабилитиран с извършения ремонт от Община Пловдив.
Останалата чат от „Рогошко шосе“ – пътен участък с дължина от 2,4км, с начало – землищната граница с община „Марица” и край – „Табела край на гр.Пловдив”, е изцяло на територията на Община Пловдив и се стопанисва от Община Пловдив.
Община Марица няма отношение и задължения за поддръжка и ремонт на този участък, респективно не може да взема решения за разпореждане с пътен участък, който е на територията на Община Пловдив.
Проектът за ремонт на „Рогошко шосе“ е на територията на Община Пловдив и се изпълнява от Община Пловдив. Една част от 1 км бе ремонтирана, за останалата част Община Пловдив все още не е осигурила средства . ИНЖ.ПЕТЪР МИНКОВ
И.Д.КМЕТ ОБЩИНА МАРИЦА
Съгл.Заповед РД-09-1479/09.10.2024г. | 94-00-2285(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | ОбС-459/07.10.2024г. | Васил Пейков | Искам да знам, има ли община Марица информация за учениците със специални потребности в училищата на територията на общината. Също предприела ли е общината действия, с които тези деца да бъдат подпомогнати към приобщаване към своите съученици. | ОбС-459 | УВАЖАЕМИ Г-Н ПЕЙКОВ, В отговор на Ваш вх. № 94-00-2283/07.10.2024г., относно питане за ученици със специални потребности, Ви информираме, че в училищата на територията на Община Марица през 2024г. се обучават 53 ученици със специални образователни потребности.
Условията и редът за осигуряване на обща и допълнителна подкрепа се определят с държавния образователен стандарт за приобщаващо образование.
Обучението на ученици със СОП задължително се подпомага от ресурсен учител съобразно потребностите му. Всеки един от тях работи по индивидуален учебен план. Ежедневно на учениците се оказва подкрепа от специалист / логопед, психолог, ресурсен учител/ назначени в училището или от РЦПППО-гр. Пловдив.
Община Марица има сключен договор с фондация „За Нашите деца“ за съвместна работа. При необходимост училищата и детските градини подават заявка към тях за посещение на място. В село Войводиново е разкрит консултативен хъб за ранно детско развитие, който осигурява безплатен достъп на деца и техните семейства до интегрирани социални услуги, както и до специалисти, като логопед, психолог, рехабилитатор и социален работник. | 94-00-2283(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. | 94-00-2286/07.10.2024г. | Васил Пейков | Искам да знам колко са точно приходите на община Марица от такса смет и каква част от тези приходи са получени поотделно от всяко населено място на територията на общината? Също така искам да попитам какви са разходите на Общината Марица за 2023г за събирането на сметта. Искам да ми бъде предоставена заверена Количествено стойностна сметка за разходите на община Марица за сметосъбирането, сметоизвозването и всички други разходи, свързани със сметта през 2023г. Искам да я получа на хартиен носител в срок от седем работни дни до 16.10.2024г. | 94-00-2286 | В отговор на Ваше питане, вх. № 94-00-2286/07.10.2024 г., за приходите от такса битови отпадъци и разходите на Община „Марица“ за изпълнение на дейностите по чл. 66, ал.1 от Закона за местните данъци и такси, приложено Ви предоставяме:
1. Справка за приходите от такса битови отпадъци за 2023 година по населени
места, физически и юридически лица.
2. Информация за изпълнение на план-сметката по чл. 66 от ЗМДТ за 2023
година, приложение 9 към одитиран от Сметната палата на Република България годишен финансов отчет на Община „Марица“. Отчетът за касовото изпълнение на бюджета на Община „Марица“, в т. ч. и отчета на план-сметката са внесени за разглеждане и приети от Общински съвет „Марица“ с решение № 373, взето с протокол № 9 от 27.08.2024 г. Приложения: съгласно текста | 94-00-2286(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | 94-00-2287/07.10.2024г. | Васил Пейков | Искам да получа заверено копие от договора на община Марица с фирмата, която извършва сметосъбирането и сметоизвозването на населените места в общината. Искам до получа също заверени копия от всички допълнителни споразумения и анекси към договора. Ако има лични данни, моля да ги заличите. Искам да получа документите в срок от 7 работни дни до 16.10.2024г. | 94-00-2287 | УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ПЕЙКОВ, Във връзка с подадено от Вас искане с вх. № 94-00-2287/07.10.2024 г. до кмета на община „Марица“, Ви информирам следното:
Документацията по обществена поръчка, в т.ч. сключения договор с избрания изпълнител по процедура с предмет: „СЪБИРАНЕ И ТРАНСПОРТИРАНЕ НА БИТОВИ ОТПАДЪЦИ, ПОДДЪРЖАНЕ НА ЧИСТОТАТА НА ТЕРИТОРИИТЕ ЗА ОБЩЕСТВЕНО ПОЛЗВАНЕ В ОБЩИНА МАРИЦА“, са достъпни на Профила на купувача на Община Марица, част от електронната платформа за обществени поръчки.
Документите са достъпни на следния линк: https://app.eop.bg/today/268833 | 94-00-2287(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. | 94-00-2454/23.10.2024г. | Васил Пейков | УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ИВАНОВ, 1.Осигурил ли сте достатъчно съдове за строителни отпадъци на територията на с. Бенковски, съгласно чл. 3, ал.3, т. 6, от наредбата за условия и реда за изхвърляне за изхвърляне, събиране, включително разделно, транспортиране, претоварване, оползптворяване и обезвреждане на битови и строителни отпадъци, според който кметът на общината „организира събирането, оползотворяване то и обезвреждане то на строителни отпадъци от ремонтна дейност, образувани от домакинства на територията на Община Марица“ ?
Ако сте осигурил, къде се намират те? Искам да получа отговор до 29.10.2024г. | 94-00-2454 | Уважаеми господин Пейков,
В отговор на Ваше питане, вх. № 94-00-2454/24.10.2024 г., за осигуряване достатъчно количество съдове за строителни отпадъци от ремонтна дейност, образувани от домакинствата на територията на Община „Марица”, Ви информираме:
Разпоредбите на чл. 3, ал.3, т.6 от Наредбата за условията и реда за изхвърляне, събиране, включително разделно, транспортиране, претоварване, оползотворяване и обезвреждане на битови и строителни отпадъци, вкл. биоотпадъци, опасни битови отпадъци и масово разпространени отпадъци на територията на Община „Марица“, както и заплащането за предоставяне на съответните услуги по реда на ЗМДТ, подробно разписани в чл. 20 от същата наредба, са в съответствие с изискванията на чл. 19, ал.3, т.5 от Закона за управление на отпадъците.
На територията на община „Марица“, организацията на събирането, оползотворяването и обезвреждането на строителни отпадъци от ремонтна дейност, образувани от домакинствата е както следва:
Строителните отпадъци, на които общото количество не надвишава 1 м3 се събират на определени за целта площадки и/или съдове и се предават за последващо оползотворяване и/или обезвреждане на лица, притежаващи документ по чл. 35 от ЗУО. Тази услуга е безплатна за населението.
На територията на общината са разположени 40/четиридесет/ броя контейнера тип „Лодка“ за тази цел, от тях в село Бенковски – 2 /два/ броя.
В контейнерите се изхвърлят бетон, тухли, керемиди, плочки, фаянсови и керамични изделия. Забранено е изхвърляне на отпадъците ведно с найлонови или други чували и опаковки. Така в съоръженията, в които ще се третират строителните отпадъци, няма да постъпят найлони и пластмаси.
Представител на съответното кметство на община „Марица“ посочва на гражданите къде се намират контейнерите. Кметът на село Бенковски ще Ви посочи местоположението на контейнерите в кметството.
За съжаление, контейнерите не се ползват коректно и по предназначение, в тях се изхвърлят всякакъв вид отпадъци, вкл. битови, едрогабаритни и опаковки, което затруднява предаването им за следващо третиране.
Когато количеството на строителните отпадъци надвишава 1 м3, отпадъците се предават срещу заплащане /от притежателя на отпадъците/ на специализирана фирма, която ще ги закара на регламентирано за целта място. | 94-00-2454(1) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. | 94-00-2453/23.10.2024г. | Васил Пейков | УВАЖАЕМИ ГОСПОДИН ИВАНОВ, 1.Колко точно са наложените санкции относно наредбата за отпадъци като брой и като стойност срещу: а) Физически лица; б) Юридически лица и в) Изпълнителя на договора с община Марица за сметосъбирането и сметоизвозването на отпадъците, за последната една година от 22.10.2023г. ДО 21.10.2023г.
1.1 информирани ли са физическите и юридическите лица, причинители на отпадъци за мерките и санкциите съответно чл. 5, т.4 от наредбата за условия и реда за изхвърляне, събиране , транспортиране на отпадъци, преди да бъдат санкционирани? По какъв документиран начин?
Приложено към общия отговор с информацията, за която питам, искам да получа на хартиен носител заверени отчети от общината и от всяко едно кметство в община Марица по отделно, относно въпросите ми.
Искам да получа отговор в срок от 7 работни дни до 04.11.2024г. | 94-00-2453 |
© 2018 Община Марица. Област Пловдив. Република България. | Правна информация