Община Марица реши транспортния проблем във Войводиново
Община Марица няма договор с превозвача „Автотранс – 2000“ ООД. Контрактът за извозване на пътници по градската линия № 15 е с Община Пловдив. С решение № 264 нa Oбщински съвет – Пловдив, взето с Протокол № 12 от 12.7.2018 г. са направени промени в маршрутните разписания на шест линии на градския транспорт, включително и на № 15. Съгласно точка 2 от протокола и предложение с вх. № 201 от 2.02.2018 г., направено от „Автотранс – 2000“ ООД за корекция и частична промяна в маршрутните разписания, линия № 15 удължава маршрута до Войводиново, броят на автобусите от 7 се увеличава на 10, като се предвижда линията да се обслужва oт осем големи и три малки автобуса. Решението е прието от ОбС – Пловдив на 12 юли 2018 г., когато негов председател е Савина Петкова.
„Община Марица не може да дофинансира и да има финансови отношения с превозвачите, които обслужват градските линии в Пловдив. Община Марица не е планинска община, не е граничен район и населението й не е под 500 жители, за да субсидира превозвачите. Прехвърлянето на отговорност не е коректно. Твърденията на г-жа Петкова, че от 10 септември ще бъде прекратен договора с „Автотранс – 2000“ ООД и обслужването по линия 15 също не са верни. От 5 септември няма автобуси до Войводиново. В тази връзка се пита и какви санкции ще понесат превозвачите, които създадоха дискомфорт на пътуващите и напрежение сред населението и бизнеса“, коментира Димитър Иванов. Той уточни, че линия 15 е градска, а съгласно нормативната уредба в страната не могат да се издават карти на пенсионери за извънградски транспорт.
Автобусна линия 15 е включена в договора на Община Пловдив от 2018 г. с консорциум „Пловдив – 2017“ ДЗЗД, представляван от Петко Ангелов, в който влиза и „Автотранс – 2000“ ООД.
„До момента нямаме официален документ от Община Пловдив и от „Автотранс – 2000“ ООД, че се прекратяват курсовете на линия 15 до Войводиново. Всичко, което сме научили за транспортната криза в Община Пловдив и за проблемите с превозвачите е от медиите и от жителите, които се сблъскват с нередовния транспорт. Партньорството ни с Община Пловдив винаги е било основано на коректност през годините. За нас е изненада, че липсва уведомление от тяхна страна за създадените неудобства за хората от двете общини, както и за бизнеса“, заяви Иванов. Той подчерта, че 60% от служителите на индустриалната зона във Войводиново са жители на Пловдив и основно те използват услугите на линия 15.
Община Марица е отговорна администрация и законово е изпълнила всичко необходимо, посочи Димитър Иванов. В момента „Емануил – 09“ ООД извършва превоза на пътници от Войводиново до Пловдив и обратно. „Предприехме мярка съгласно Закона за автомобилните превози и от 9 септември т.г. дружеството започва да извозва жителите на Войводиново и работещите пловдивчани в индустриалната зона. Вместо досегашните 4 нередовни курса по линия 15 на „Автотранс – 2000“ до областния център, вече са осигурени осем. Разписанието на курсовете ще бъдат качени от кмета Димитър Тосев на страницата на Войводиново и ще бъдат разлепени на автобусните спирки“, увери Димитър Иванов.
Задръстванията по Брезовско шосе заради ремонтни дейности и археологически проучвания създават трудности за придвижването на автобуси, камиони и леки коли вече две години. „Г-жа Петкова на 4 септември т.г. ли разбра, че ще се затваря отново за ремонт Брезовско шосе и линия 15 няма да може да се движи. За да се предотврати неудобството на пътуващите в този район, можеше да се извърши поне частичен ремонт на ул. „Полет“, и нямаше да се създава напрежение сред хората“, коментира още Димитър Иванов.