Информация, съгласно Приложение № 3 към чл. 16, ал. 1 от Наредбата за административно обслужване
- Наименование на административната услуга и уникален идентификатор съгласно Регистъра на услугите:
Информацията за предоставяните административни услуги и уникален идентификатор може да бъде намерена на адрес: https://maritsa.bg/административни-услуги/ и в Административния регистър. - Правно основание за предоставянето на административната услуга/издаването на индивидуалния административен акт:
Информацията е посочена в описанието на всяка услуга. - Орган, който предоставя административната услуга/издава индивидуалния административен акт.
В случаите на възлагане – служителите, които издават индивидуалния административен акт:
Кмет на община е органът, който предоставя административни услуги; - Звено за административно обслужване, приемащо документите и предоставящо информация за хода на преписката, адрес, адрес на електронната поща, телефони за връзка, работно време:
- Център за административно обслужване (ЦАО)
Адрес: гр. Пловдив, 4003, бул. „Марица“ № 57А;
Е – адрес: https://maritsa.bg;
E-mail адрес: [email protected]
Тел.: 032907809, 032907807
Работно време: от 08:00 до 16:30 часа без прекъсване. - Дирекция “Местни данъци и такси“
Адрес: гр. Пловдив, 4003, ул.”Средец” №.57;
Тел.:032947175, 032947176
Работно време: от 08:00до 16:30 часа без прекъсване - В кметствата на община Марица
- Процедура по предоставяне на административната услуга/издаване на индивидуалния административен акт, изисквания и необходими документи:
Редът за предоставяне на услугата е описан във Вътрешни правила за организация на административното обслужване в община Марица. - Образци на формуляри, които се попълват за предоставянето на административната услуга:
Образците на формуляри са посочени в описанието на услугите на адрес: https://maritsa.bg/ административни-услуги/и в Административния регистър. - Начини на заявяване на услугата:
Искания/заявления, вкл. за административни услуги /жалби/сигнали/предложения до Община Марица се подават:- По пощата на адрес: 4003, гр. Пловдив, бул. Марица 57А чрез лицензиран пощенски оператор;
- „На ръка” в Центъра за административно обслужване в административната сграда на община Марица
- Чрез Системата за сигурно електронно връчване – https://edelivery.egov.bg/;
- На електронни пощи: [email protected]
- Чрез Системата за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/;
- Административни услуги могат да бъдат заявени чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги
- Административни услуги могат да бъдат заявени и устно, за което се попълва протокол от длъжностно лице, пред което е заявена услугата.
- Информация за предоставяне на услугата по електронен път: ниво на предоставяне на услугата и интернет адрес, на който се предоставя:
Община Марица предоставя услугите си като електронни административни услуги на ниво 2 /съгл.дефиницията на Наредбата за административния регистър/ чрез сайта на общината и на ниво 3 чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги - Срок на действие на документа/индивидуалния административен акт:
Документите/индивидуалните административни актове, свързани с административните услуги, извършвани от Община Марица са валидни до промяна на обстоятелствата - Такси или цени, основание за тяхното определяне и начини на плащане:
Информация, относно дължимите такси за съответните услуги е посочена в описанието на Административните услуги.
Начините за плащане в Община Марица са:- в брой, на касата в Центъра за обслужване на граждани, на касите в отдел Местни данъци и такси и на касите в кметствата на населените места;
- чрез ПОС терминал в Център за административно обслужване и в кметство Бенковски, кметство Войводиново, кметство Маноле, кметство Труд и кметство Царацово на касите в дирекция Местни данъци и такси;
- по банков път – https://maritsa.bg/банкови-сметки/
- Орган, осъществяващ контрол върху дейността на органа по предоставянето на услугата:
Информацията е налична в описанието на услугите в Административния регистър. - Ред, включително срокове за обжалване на действията на органа по предоставянето на услугата:
Информацията е налична в описанието на услугите в Административния регистър.
- Електронен адрес за предложения във връзка с административните услуги: [email protected]
- Начини на получаване на резултата от услугата:
– по пощата, на посочен от адресата адрес;
– на ръка в Център за административно обслужване;
– чрез лицензиран пощенски оператор за сметка на получателя;
– по електронен път, на посочен от заявителя електронен адрес;
– чрез Системата за сигурно електронно връчване;
– чрез Система за електронен обмен на съобщения /за държавни институции и ведомства/.
Ред за подаване на предложения сигнали и жалби се осъществява чрез подаване на заявление, което може да бъде писмено или устно.
(1). Писмените предложения, сигнали и жалби се подават в Центъра за административно обслужване на община Марица и се регистрират в административната система по определения ред.
(2) . За писмени предложения, сигнали и жалби се считат получени в община Марица на посочената за кореспонденция електронната поща: [email protected], когато са посочени всички данни на заявителя, съгласно точка 5
(3) . Когато предложенията, сигналите и жалбите са подадени по електронен път на официалния адрес на община Марица, същите се регистрират в информационната система. Регистрирането се извършва в първия работен ден след получаване на заявлението.
(4). Сигнали и жалби се приемат и чрез форма за контакти на адрес https://maritsa.bg/ контакти/
(5) . Заявленията за подаване на предложения, сигнали и жалби следва да съдържа следните данни:
1. трите имена, съответно наименованието и седалището на заявителя;
2. описание на предложението, сигнала или жалбата;
3. адрес за кореспонденция със заявителя, телефон, факс или е-mail.
Приемат електронни документи, подписани с квалифициран електронен подпис /КЕП/
За да приемем за обработка Вашите документи, те трябва да отговарят на следните условия:
- Документите да са текст или електронна таблица във формат за Microsoft Office, както и изображения във формат JPG или документ във формат PDF;
- Документите да са изпратени на посочения от Община Марица електронен адрес [email protected]
- В документите да е посочен валиден електронен адрес за кореспонденция;
- Документите да са подписани с валиден квалифициран електронен подпис;
- Документите да не съдържат криптиран текст;
- Файлът, съдържащ документа да не е заразен с вируси;
Комплексно административно обслужване
С измененията и допълненията на Административнопроцесуалния кодекс /ДВ, бр.27 от 25 март 2014 г./ беше приета нормативна рамка за въвеждане на комплексно административно обслужване на населението. При комплексното административно обслужване (КАО) административната услуга се извършва без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани или създавани от община Марица, която е първичен администратор на данни, независимо дали тези данни се поддържат в електронна форма или на хартиен носител. В изпълнение на §12, ал.1 от Заключителните разпоредби на ЗИД на АПК, е необходимо всички администрации да предприемат мерки за въвеждане на комплексното административно обслужване от 25 март 2015 г.